Discurs plenari de constitució de la nova Corporació

Tot seguit reproduïm el discurs del portaveu del Grup municipal de Compromís per Bellreguard, Àlex Ruiz, pronunciat en el plenari de constitució de la nova Corporació de l’Ajuntament de Bellreguard:

grup

Àlex Ruiz i Alícia Boigues, regidors del Grup Municipal de Compromís per Bellreguard

Bon dia a totes i tots.

Moltes gràcies, senyor alcalde. Enhorabona i, en nom d’este grup polític, li desitge molta sort en la tasca de gestionar el nostre poble.

Enhorabona, també, a totes les companyes i els companys d’esta nova corporació que encetem hui.
Totes i tots tenim l’honor de representar una part de les veïnes i els veïns de Bellreguard i l’obligació d’ajudar a millorar les seues vides.

L’exercici de la política sovint necessita l’ús de la responsabilitat, de la valentia i de la paciència. El grup polític que hui tinc l’honor de representar ha sabut fer-ne ús i estar i assumir el lloc que li ha pertocat en la política municipal en cada moment.

Hui ens trobem davant d’una etapa nova, una etapa que encetem amb il·lusió i amb més responsabilitat.

Amb il·lusió perquè s’albira un futur apassionant i esperançador, de canvi, tant al nostre poble com al País Valencià. Un canvi des de la pluralitat, el diàleg i el consens. Un canvi històric que les valencianes i els valencians, les bellreguardines i els bellreguardins, van exigir el passat dia 24 de maig i que, des de llavors, ens han recordat dia rere dia, perquè volen i volem que la política els ajude a solucionar els problemes i no a crear-ne de nous.

Amb responsabilitat perquè assumim una entesa històrica també entre les organitzacions polítiques d’esquerra i valencianistes del nostre poble, ja que hem arribat a un acord per la governabilitat de Bellreguard. Un acord que posarà tota l’empenta de la seua acció política a garantir el benestar de les persones, de totes.

La societat, especialment la més jove (i des d’ací el nostre suport i reconeixement a aquelles i aquells bellreguardins obligats a exiliar-se per a garantir-se un futur), demana, exigix, que se la deixe prendre decisions diàriament i no tan sols en l’exercici del vot cada 4 anys.

I per a això treballem i treballarem el grup municipal de Compromís per Bellreguard, perquè el poble de Bellreguard ocupe el lloc que li pertoca, tant a la Safor com al País Valencià.

Un poble que torne a ser referent cultural, mediambiental i de les persones, orgullós del seu passat i valent per a encarar el futur.

Com diu la cançó: “que tinguem sort”.

Moltes gràcies a totes i tots.

Arxivat en: General