Carta del Secretari del Bloc-Compromís demanant la dimissió del regidor del PP, Paco Moratalla:

Petició de dimissió Paco Moratalla

Bellreguard (La Safor), 13 de maig de 2018

El passat dia 9 de Maig, al plenari de l’Ajuntament de Bellreguard, tots el grups polítics votaren a favor de sumar-se a la declaració a proposta de Som Arrels en la qual reivindica el dret de la dona a la seua plena llibertat i a no tolerar cap tipus d’agressió, de la naturalesa que siga, contra les dones. A més, aquesta declaració expressa la voluntat de treballar en col·laboració amb el teixit associatiu, els grups feministes i la ciutadania a favor de l’equitat i els drets de la dones i per l’eradicació de les desigualtats i els diferents tipus de violència que pateixen. L’acord del consistori bellreguardí serà traslladat al de Pamplona.

Dos dies després d’aquest acord, el regidor del Partit Popular, Paco Moratalla, publica al seu mur de Facebook, una imatge d’un acudit ofensiu cap a les dones i que fa burla i apologia a la cultura de la violació. Aquesta persona, després d’haver-li indicat des de diferent col·lectius i persones la seva actuació, no ha fet cap mena d’auto-crítica, ni s’ha retractat, ni molt menys ha demanat disculpes.

El secretari local del Bloc-Compromis, Aitor Alfonso, manifesta que un càrrec públic com el que ocupa aquesta persona, que es deu al servei de totes i tots els ciutadans de Bellreguard, no deu d’utilitzar les xarxes socials per fomentar el micromasclisme i fer apologia a les violacions.

Des de Compromís de Bellreguard volem mostrar el nostre rebuig a aquestes actituds i fets per part del regidor Paco Moratalla, i demanem per mitja d’aquest escrit la DIMISSIÓ com a regidor de l’Ajuntament de Bellreguard el més aviat possible.

Aitor Alfonso Castelló

Secretari local del BLOC-COMPROMÍS