Tot seguit reproduïm el discurs del portaveu del Grup municipal de Compromís per Bellreguard, Àlex Ruiz, pronunciat en el plenari de constitució de la nova Corporació de l’Ajuntament de Bellreguard:

grup
Àlex Ruiz i Alícia Boigues, regidors del Grup Municipal de Compromís per Bellreguard

Bon dia a totes i tots.

Moltes gràcies, senyor alcalde. Enhorabona i, en nom d’este grup polític, li desitge molta sort en la tasca de gestionar el nostre poble.

Enhorabona, també, a totes les companyes i els companys d’esta nova corporació que encetem hui.
Totes i tots tenim l’honor de representar una part de les veïnes i els veïns de Bellreguard i l’obligació d’ajudar a millorar les seues vides.

L’exercici de la política sovint necessita l’ús de la responsabilitat, de la valentia i de la paciència. El grup polític que hui tinc l’honor de representar ha sabut fer-ne ús i estar i assumir el lloc que li ha pertocat en la política municipal en cada moment.

Hui ens trobem davant d’una etapa nova, una etapa que encetem amb il·lusió i amb més responsabilitat.

Amb il·lusió perquè s’albira un futur apassionant i esperançador, de canvi, tant al nostre poble com al País Valencià. Un canvi des de la pluralitat, el diàleg i el consens. Un canvi històric que les valencianes i els valencians, les bellreguardines i els bellreguardins, van exigir el passat dia 24 de maig i que, des de llavors, ens han recordat dia rere dia, perquè volen i volem que la política els ajude a solucionar els problemes i no a crear-ne de nous.

Amb responsabilitat perquè assumim una entesa històrica també entre les organitzacions polítiques d’esquerra i valencianistes del nostre poble, ja que hem arribat a un acord per la governabilitat de Bellreguard. Un acord que posarà tota l’empenta de la seua acció política a garantir el benestar de les persones, de totes.

La societat, especialment la més jove (i des d’ací el nostre suport i reconeixement a aquelles i aquells bellreguardins obligats a exiliar-se per a garantir-se un futur), demana, exigix, que se la deixe prendre decisions diàriament i no tan sols en l’exercici del vot cada 4 anys.

I per a això treballem i treballarem el grup municipal de Compromís per Bellreguard, perquè el poble de Bellreguard ocupe el lloc que li pertoca, tant a la Safor com al País Valencià.

Un poble que torne a ser referent cultural, mediambiental i de les persones, orgullós del seu passat i valent per a encarar el futur.

Com diu la cançó: “que tinguem sort”.

Moltes gràcies a totes i tots.